Zondag 9 oktober

9 oktober 2016 - Keflavík, IJsland

Het was dat we om 10.30 uur moesten uitchecken uit ons hotel, anders hadden we waarschijnlijk nog veel langer in bed blijven liggen. De kroegentocht van de nacht ervoor hakte er stiekem toch best in.. We weigerden echter om nog een nacht 150 euro te betalen voor een soort kast (onze hotelkamer in Oddsson met alleen een klein bed en amper genoeg ruimte voor onze koffer). Omdat onze vlucht morgen om 6 uur 's ochtends gaat, wilden we onze laatste nacht vlakbij het vliegveld van Keflavik doorbrengen. Daar zijn de hotels een stuk goedkoper dan in Reykjavik en dan kunnen we een uur later opstaan. Er zat vanmorgen dus niks anders op dan op tijd uitchecken en ons met een lichte kater aan de dag te wagen. We dachten een goede tijdsbesteding bedacht te hebben: het filmfestival van Reykjavik. Onze filmkeuze was echter zeer ongelukkig. Ik werd er helemaal onpasselijk van. We hebben de zaal zelfs halverwege verlaten.. Omdat het regende en we nergens zin in hadden, zijn we daarna maar naar ons guesthouse (ACE) in Keflavik gereden. Echt een hele fijne plek! :) Daar hebben we lekker een filmpje gekeken en Tims presentatie geoefend die hij morgen moet geven op de VU. En daarmee is onze mooie vakantie afgelopen. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant is het prima: we hebben alles gezien wat we wilden zien, we zijn helemaal tot rust gekomen en we hebben vooral heel erg genoten!