Maandag 3 oktober

3 oktober 2016 - Seydisfjordur, IJsland

We kwamen net voor het donker aan bij ons hostel (Post hostel). Gelukkig maar want de route tussen Egilsstadir en Seydisfjordur was al spannend genoeg met daglicht. Een kronkelige weg, hoog door de bergen, met scherpe bochten zonder vangrail. Dat leverde knikkende knieën én mooie uitzichten op. We wilden eten bij een restaurant dat goed aangeschreven stond maar helaas was hij dicht, evenals keus nr 2. We hadden weinig hoop meer op een fatsoenlijke maaltijd maar niks bleek minder waar: we hebben heerlijk gegeten bij een pop-up restaurant. Het lekkerste eten tot nu toe en ook nog prima geprijsd. We hebben ons zelfs laten verleiden tot een toetje en daar kregen we geen spijt van!

De volgende ochtend hebben we het schattige dorpje bij daglicht bekeken. De gekleurde huisjes staken mooi af bij de bergen en de blauwe lucht en er waren overal mooie watervallen. Toen zijn we naar Hofn gereden met een tussenstop in Breiddalsvik. Een mooie route door allerlei verschillende typen landschappen. We hebben zelfs een rendier gezien onderweg! Wel jammer dat het weer halverwege omsloeg van zonnig met eindeloze vergezichten,  naar grijs en mistig. Dat rijdt toch een stuk minder leuk! Wederom kwamen we na een lange rit net voor het donker aan bij onze slaapplek: Arnanes country lodge. We denken dat het in een mooie omgeving ligt maar door de mist weten we het niet zeker.. ;) We hebben gegeten bij Pakkhus in Hofn en dat was erg lekker. Daarna hebben we de laatste drie(!) afleveringen van Breaking bad gekeken. We weten na 5 seizoenen nu eindelijk hoe het afloopt. Wat een goede maar vreselijke serie zeg!

Enge en mooie weg Seydisfjordur Seydisfjordur2 Seydisfjordur3 Waterval bij Seydisfjordur Zo is het uitzicht een stuk minder mooi Spot het rendier (niet de beste foto ooit ;))

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. ELs:
    4 oktober 2016
    Dit wordt een mooi fotoboek. en die enge weg herinner ik mij nog heel goed...brrrrrrr.