Zondag 27 september: Don Det

27 september 2015 - Si Phan Don (4000 Islands), Laos

Zondagochtend vroeg namen we de bus naar Ban Nagasang en daarna de boot naar Don Det, een eiland in de Mekong rivier. Het uitzicht vanuit de boot was prachtig en een goede verklaring voor de naam van het gebied: 'Si Phan Don' oftewel '4000 eilanden' in het Lao. Eenmaal aangekomen op Don Det was er nergens een tuktuk of ander vervoer te bekennen, waardoor er niks anders op zat dan met onze zware tassen in de volle zon te lopen. We leken bijna echte backpackers... ;) Na een half uur hadden we eindelijk goede accommodatie gevonden (Baba) en konden we een fijne (en noodzakelijke) douche nemen zodat we daarna fris & fruitig Don Det konden verkennen. Na onze mooie fietstocht rondom het (kleine) eiland waren we wederom doorweekt van het zweet. Onze lichamen zijn nog steeds niet aan de hitte gewend en ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren. We snappen steeds beter waarom iedereen zich hier per scooter of tuktuk verplaatst i.p.v. lopend of op de fiets. Na al die inspanning was het tijd voor een biertje en een snack. Uiteraard in een eettentje waar ze non-stop Friends draaien, zoals dat hoort op een backpack bestemming in Laos. :) 's Avonds hebben we (voor het eerst in lange tijd) een film gekeken: Whiplash (een aanrader!), een biertje gedronken in een lounge tentje en een plan gemaakt voor de komende dagen. We gaan de grens over naar Thailand en nemen vanuit Bangkok een retourvlucht. Waarnaartoe weten we nog niet, dat bepalen we morgen.

Fietstochtje Uitzicht tijdens fietstochtje Zonsondergang Uitzicht vanuit onze kamer: mooie heldere maan