Zondag 25 september

25 september 2016 - Reykjavík, IJsland

We waren van plan om morgen richting het noorden te reizen maar omdat het weerbericht voor het zuiden wolk-technisch beter is hebben we ons plan aangepast. We willen namelijk heel graag het Noorderlicht zien en dat gaat alleen maar bij een heldere lucht. Gelukkig hadden we behalve ons Airbnbtje in Reykjavik, verder nog niks geboekt. Het was dus makkelijk om onze plannen om te gooien. We hebben voor morgenavond een huisje gehuurd in the middle of nowhere aan een groot meer. Hopelijk de perfecte plek om het Noorderlicht te zien, aangezien daar geen lichtvervuiling is. En laat er nu net een zonnestorm aankomen volgens mijn aurora forecast appje. Wie weet gaat het ons lukken om dit natuurspektakel van onze bucket list te strepen! :)

's Middags hebben we de grote kerk bezocht en de kerktoren beklommen, waar we een prachtig uitzicht hadden over de stad. Daarna zijn we naar Laugardalslaug geweest: een natuurlijk verwarmd zwembad. Best gek om met deze buiten temperatuur in een buitenzwembad te zijn, maar het was er goed toeven in het water van 31 graden. Daarna hebben we gewandeld in het park en de botanische tuinen. Het weer was zo mooi, dat we zelfs een terrasje hebben gepakt. Dat hadden we niet verwacht in IJsland.. :) 's Avonds zijn we uiteten geweest bij Glo: een leuk vegetarisch restaurant. Op weg naar huis zagen we ineens een gek schouwspel in de lucht.. We geloofden eerst niet dat het het noorderlicht was. Dat was namelijk niet voorspeld en normaal gesproken is het niet goed zichtbaar in stad vanwege de lichtvervuiling. Maar hoe langer we er naar keken, hoe minder het te ontkennen viel. Bucket list minus one!!! Wat een prachtig gezicht die groene bewegende gloed in de lucht. Echt heel bijzonder en ook een beetje spooky!

Kerk Uitzicht vanuit kerktoren Park Noorderlicht1 Selfie noorderlicht Noorderlicht2

1. ELs:
    26 september 2016