Maandag 26 september

26 september 2016 - Thingvellir, IJsland

We zijn vandaag eerst naar ons huisje aan lake Thingvellir gereden. Het weidse uitzicht was geweldig! Veelbelovend voor de zonsondergang en hopelijk het noorderlicht! Nadat we onze spullen hadden uitgeladen zijn we verder gereden over de ring road. Een mooie rit dankzij het landschap in prachtige aarde/ herfsttinten en de felblauwe lucht. We reden eerst naar Geysir; een bekende geiser die al jaren niet meer actief is. Gelukkig ligt er een andere geiser (Strokkur) vlak naast die braaf iedere 5 tot 10 minuten een showtje geeft. Best mooi, als je alle toeristen wegdenkt. Alhoewel dat best lastig is, aangezien ze in grote getale aanwezig waren.. Daarna zijn we doorgereden naar de Gullfoss waterval, wederom toeristisch aangezien het net als Geysir onderdeel is van 'the golden circle': een aantal toeristische trekpleisters die goed bereikbaar zijn vanuit Reykjavik. Perfect dus voor toeristen die IJsland maar een paar dagen aandoen als tussenstop naar Amerika of Europa. Desalniettemin was het zeker de tussenstop waard en hebben we genoten van het natuurgeweld. Daarna zijn we teruggereden naar Thingvellir national park, IJslands belangrijkste historische plek aangezien de Vikings hier het eerste democratische parlement ter wereld hebben gesticht. Ik moet zeggen, ze hebben er een mooie plek voor uitgekozen! Daarna zijn we teruggegaan naar ons huisje om te koken en een ouderwets gezellige spelletjes avond te houden, afgewisseld met korte tripjes naar buiten om het Noorderlicht in de gaten te houden. Het was overal om ons huisje te zien maar helaas maar vaag en met weinig beweging. Gister in de stad was het gek genoeg mooier. Gelukkig was de sterrenhemel wel prachtig en heb ik Tim verslagen met Catan :)

Ons huisje (met z'n 3 buurhuisjes) bij lake thingvellir Strokkur Stokkur2 Samen Gullfoss Gullfoss2 Thingvellir national park Thingvellir national park2 Zonsondergang Noorderlicht