Woensdag 5 t/m vrijdag 7 augustus: Kratie

5 augustus 2015 - Phnom Penh, Cambodja

Na een busrit van 8 uur kwamen we in Kratie aan. Een stadje met een prachtige ligging aan de Mekong rivier. We waren net op tijd voor de zonsondergang, die hier nogal spectaculair schijnt te zijn. Door de vele wolken hebben we weinig van de zonsondergang gezien maar de wolken zelf en het onweer waren een prima alternatief. Wat kan de natuur toch mooi zijn!

De volgende dag zijn we op huurscooters naar Kampi gereden. Een mooie rit langs de Mekong over een rustige weg waar we weer vriendelijk toegezwaaid werden door de locals. In Kampi zijn we in een bootje gestapt die ons naar de zeldzame Mekong dolfijnen bracht (herkenbaar aan hun grappige platte snuit). Aan het begin van ons vaartochtje was het prachtig weer maar al snel kwamen we in een stortbui terecht. Toen het ook nog begon te onweren, voelden we ons niet meer veilig en wilden we teruggaan, dan maar geen dolfijnen zien! Onze stuurrman vond terug gaan geen goed idee en heeft ons toch naar de dolfijnen gebracht. We hebben er een stuk of 10 gezien en zijn weer veilig aan wal gekomen. We waren wel helemaal doorweekt, waaronder onze arme schoenen die amper opgedroogd waren na de hoosbui in de hoofdstad. Ik vrees dat het regenseizoen nu echt begonnen is..

Vanmorgen hebben we het pontje gepakt naar het Mekong eiland Koh Trong. Daar hebben we fietsen gehuurd en het eiland verkend. Het was veel welvarender dan we verwacht hadden. Prachtig afgewerkte houten huizen, mooie tuinen en zelf een luxe hotel met zwembad. Een leuk uitstapje en super goedkoop (25 cent voor de pont en 1 dollar voor de fiets). 's Middags namen we de bus naar Bang Lung. (4 uur verderop). Vanuit daar schijn je mooie jungletochten te kunnen maken. Dat gaan we de komende dagen ervaren. :)

Mekong Visser Onweer Bootje richting onweer Dolfijn in de regen Doorweekt Fietsen op eiland Zonsondergang Vlinder

1. ELs:
    10 augustus 2015