Zondag 20 september: Terug in de stad

20 september 2015 - Vientiane, Laos

Toen we zaterdagavond weer in de stad waren, hadden we elkaar veel te vertellen. We waren benieuwd hoe de ander de kloosterervaring had beleefd en hoe het er 'aan de andere kant' (bij de mannen/vrouwen) aan toe ging. Het was leuk om onze ervaringen uit te wisselen en we waren blij dat we weer 'gewoon' samen konden zijn, konden eten wanneer we wilden en onze tijd zelf konden indelen. En natuurlijk dat we niet meer urenlang in oncomfortabele houdingen hoefden te mediteren. ;) Mixok guesthouse, dat eerder nog zo sober had geleken, leek nu ontzettend luxe. We hebben heerlijk geslapen tot ver de volgende ochtend en daarna uitgebreid ontbeten bij een goed Frans bakkertje (Le Benneton). Daarna zijn we naar de tempel gegaan waar we Kola hadden ontmoet. We wisten dat hij daar vandaag moest zijn en we hoopten hem nog even te kunnen zien. Helaas zagen we hem niet maar we hebben ons tempelbezoek goed benut door kort te mediteren in de mooie en vredige tempel. 's Avonds zijn we lekker uiteten geweest bij Khop Chai Deu en verder hebben we het rustig aan gedaan zodat Tim kon aansterken en ik mijn tempelervaringen kon opschrijven.

Poort van tempel waar we Kola ontmoet hebben Mediteren